Alla inlägg under juli 2014

Av Ingrid-Kristin - 28 juli 2014 10:24

 




Reser till Öland tidigt imorgon.Skall bli roligt att träffa

 

våra bästa vänner,som har ett sommarställe på ön.

 

Många år sedan jag satte ner mina fötter här.

 

Önskar er alla bloggvänner en fin vecka.

 

                                  Kram:Ingrid

 

 

 

 

 

 



  



Av Ingrid-Kristin - 25 juli 2014 18:25

 

 

Ännu en otroligt varm dag,vi var iväg och badade

 

vid 12:00 tiden.Två timmar räckte för jag hade 

 

huvudvärk idag,berodde nog på värmen.

 

Sedan i eftermiddags kom det efterlängtande regnet,

 

åskade ganska mycket i ungefär tre timmar.

 

Känns riktigt uppfriskande nu ikväll.

 

Önskar er alla en fin sommarhelg.

 

                            

                              Kram:Ingrid

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Av Ingrid-Kristin - 21 juli 2014 17:42


Måste bara få visa så fint min "Jasmintrumpet" blommar i år.Fick denna blomma ifrån våra vänner


i Tyskland för 4 år sedan.Tror att det har att göra med värmen, att den kommit i blomning så fint.


Vi har nu +30 gr,faktiskt en aningen för varmt,vintermänniska som jag är(född i Jämtland)


Tyvärr är texten på mitt inlägg så liten text,får ingen ordning på den just nu.


Ha nu alla en fortsatt fin sommarkväll.


                                                  
                    Kram:INGRID





Av Ingrid-Kristin - 18 juli 2014 22:02

 


Vi har varit ner till Skåne ett par dagar.Då min sambo aldrig har varit här vid

 

Sveriges Sydligaste Udde "Smyge Huk". Därefter åkte vi till fiskeläget Kåseberga,

 

och här uppe (se bild) finns Sveriges största skeppssättning "Ales Stenar".

 

Sedan besökte vi sommarstället som mina föräldrar hade ,när jag var liten.

 

En nostalgisk liten runda ner till stranden,där man badade o lekte som barn.

 

Och att ej förglömma denna dag,så träffade jag en av mina bloggvänner,

 

riktigt trevligt.

 

Nu åter hemma igen "Borta Bra Men Hemma Bäst"

 

                                          Mvh:Ingrid

 

 


Av Ingrid-Kristin - 12 juli 2014 11:00

 


Har vaknat nu varje morgon till denna underbara sång av Lövsångaren.

 

Den väcker mig på morgonen ungefär vid 05:00.

 

Övervintrar söder om Sahara,helt otroligt så långt de flyger till värmen

 

igen.Den som är intresserad kan lyssna på fågelns kvitter   fageln.se

 

Idag har vi betydligt skönare värme +20gr. Har väldigt svårt att sova

 

när det är för varmt.

 

Önskar er alla en trevlig sommarhelg.

 

                                                  
         Kram:Ingrid

Av Ingrid-Kristin - 10 juli 2014 09:46

 


Åker o badar idag.Det varma vädret fortsätter här.

 

Man får passa på att njuta av detta fina vädret,

 

snart är hösten här,tiden springer iväg i en rasande

 

fart.

 

Saknar faktiskt bloggspace,återstår att se om de

 

kommer åter.

 

Önskar er alla en fin sommardag.

 

                                      Kram:Ingrid

Av Ingrid-Kristin - 9 juli 2014 23:15

 

Saknar dig vår fina trofasta vän.Tänk det är snart

 

5 veckor sedan du somnade in. Fortfarande hör jag

 

dina små tassar,ser dig ute i trädgården och

 

rulla runt på gräsmattan.Det är så tomt här hemma

 

ingen som möter oss vid dörren med glädje.

 

Oh,jag skulle så gärna vilja backa tiden tillbaks.

 

Kanske en gång i tiden vi möts,jag ser dig komma

 

springandes med glädje mot mig.

 

                                     

                                    Kram:Ingrid

Av Ingrid-Kristin - 8 juli 2014 19:42

Varmt väder har vi idag också,haft både åska o regn,

 

nu ikväll har vi +24gr.Kl:22:00 blir det VM-fotbollsmatch.

 

En bild på våra "Hortensior" som blommar så vackert,

 

otroligt många blommor i år.

 

                                              Kram:Ingrid  

 

 

 

 

Skapa flashcards