Direktlänk till inlägg 3 juni 2016

Välkommen Ljuvliga Sommar.

Av Ingrid-Kristin - 3 juni 2016 12:34

 

 

 

                           "Hundra Sommardagar"

 

           Var glad min själ åt vad du har

           

            nu har du hundra sommardar,

 

            och detta är den första.

 

           När solens lopp sin ände tar

 

           då har du nittionio kvar

 

           och någon blir den största.

 

           Giv noga akt på var du står

 

           i morgon blir med ens vi går

 

           det går så fort att vandra.

 

            Lägg märke till att vad du får

 

             är hundra sommardar per år,

 

             i morgon är den andra.

 

                                                  
              Caj  Lundgren

 

 

                                                  
               Mvh:Ingrid

 

           

 
 
Sofia

Sofia

4 juni 2016 15:30

Men oj vad fina blommor :)

Vi skulle med behöva lite regn. Är så himla torrt överallt :(

Ha en fin helg du med :)

http://smultronhus.se

 
linda

linda

4 juni 2016 19:55

Tack önskar dig detsamma,, visst är det underbart med fin väder ,,, Jag gillar dessa liljor,min mamma kallade dom för kejsarkronor,, har jag fel, Ha en fin kväll, Kramiz,, Linda,,

http://madan.bloggplatsen.se

 
Lollo

Lollo

5 juni 2016 00:22

Vi får ta väl vara på våra sommardagar :)
Kram

http://https://imitttankerum.wordpress.com

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

9 juni 2016 07:21

Ljuvligt foto till en tänkvärd och fin dikt. Det är en härlig tid vi befinner oss i när det gäller naturen. Jag försöker njuta så mycket det går. Ibland går jag upp mitt i natten och går ut en stund och njuter extra. Det enda jag inte är nöjd med är sommarförkylningen som jag fick i present av givmilda familjemedlemmar. :)
Kram Bosse

http://bosseliden.wordpress.com

 
Anneli

Anneli

21 juni 2016 20:09

Vad konstigt, jag har för mig att jag har skrivit här men det gjorde jag väl inte =) Jag har varit snurrig sista tiden, har inte kunnat koncentrera mig eller tänka klart. Mina tankar är hos Teddy, det är svårt att släppa taget. Jag längtar så efter honom, jag vill se hans söta blickar när han tittade på mig, hans mysiga pussar. Fy tusan så ont det gör.

Hoppas att du o Mia har det bra. Önskar er en trevlig midsommar. Kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
linda

linda

22 juni 2016 18:07

Tack,, önskar dig detsamma ,, Alec , Tess,, & Vincent kommer hit till mig vi ska grilla & fira Midsommar Afton,, Jag är hundvakt till lill Isa,, för dom är i Grekland Samos, Mira & Max är med dom. Tess kom hem från Gran Canaria igår för det var Begravning , av deras farbror som dog helt plötsligt,49år ,,så grymt Så orättvist,, fina Johan,, En stor sorg,, Så mysigt det är med Lilla Isa,, en fin kompis m, m, Ha nu en fin kväll,, Ta vara på dagen,, Kramiz,, Linda,,

http://madan.bloggplatsen.se

 
Lollo

Lollo

22 juni 2016 22:52

Vill önska dig en Glad och Trevlig Midsommar.
Hoppas att allt är bra med dig :)
Kram

http://https://imitttankerum.wordpress.com

 
Annorlunda

Annorlunda

22 juni 2016 23:19

Jag som lever med pyskiskohälsa, har tre diagnoser. Går hos vux.hab Har gjort det sen 90-talet. Jag är jävlig psykisk sjuk. Det är igen som tror på mig. Dom vill bara svartmåla mig och mobba och kränkta mig, vara elakt mot mig och hotar mig m.m Vad ska man göra åt det? Jag far mycker illa av det och det tar mig på psyket. Dom lämna mig inte fred trots att jag har sagt i från! Lever med bland annat tvångsyndrow, deprimerad, ensamhet, utsatthet, besattighet m.m Äter flera mediciner som är starka! Näthatet tar över mitt liv m.m Jag har bestämd mig för att bli frisk även det tar år. Dom säger att min blogg är skit och bör inte skriva en blogg överhuvudtaget!Dom skriver dumma hemska saker där! Dom ska anmäla min blogg m.m Jag har rätt att skriva om min hälsa och mina känslor m.m.​

http://annorlundamamma.nouw

 
Anneli

Anneli

23 juni 2016 19:52

Hej vännen först vill jag önska er en trevlig midsommar sen vill jag varna för den här annorlundamamma.
Vad jag vet har hon två bloggar med samma text men på två olika portaler. Hon heter Maria Svensson o har varit med i stalker på tv3 där hon stalkade bla en kvinna som jag är vän med. Maria är dömd för vissa brott men hon fortsätter ändå. Hon kopierar det andra skriver o sen stjäl hon bilder. Hon skapar bloggar, profiler på fb mm i andas namn för att få andra att tro att det är tex du som skriver men det är i själva verket Maria. Jag har skrivit till bloggportalen om detta men tyvärr svarar dom inte. Jag har sen ett par år tillbaka polisanmält henne så dom vet precis vem hon är. Hon har skrivit kommentarer till mig men jag har inte godkänt dom ,,,än. Jag tänkte inte skriva nåt om henne men jag ser att jag behöver varna andra när det gäller henne för hon får lätt andra att tro att det är tex jag som är problemet att det är jag som hotar henne mm.
Lyssna inte på det hon skriver för inget stämmer mer än att hon har psykiska sjukdomar. Du ska få se vad hon har skrivit till mig, hon hotar med att jag inte kan spärra henne från min blogg för hon byter ip-nummer. Ja det är så mycket när det gäller henne o allt hon har förstört på fb med hundratals dokument som hon har förstört.
Har du några frågor så skriv till mig. Akta dig för henne. Kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Ingrid-Kristin

23 juni 2016 20:49

Hej,Anneli.Hon har härjat runt på min blogg också för något år sedan.Jag bryr mig inte om henne.Hon är väl antagligen sjuk.Otrevligt
Ha nu en fin Midsommar.Min gamla arbetskamrat
med man kommer hit.Så det blir en lugn afton
med lite god mat mm.
Mvh:Ingrid

 
Ulla Anderstedt

Ulla Anderstedt

28 juni 2016 21:32

Tack för din kommentar! Trodde jag hade kommenterat den här dikten, som jag har lagt in för några år sedan. För visst ska vi njuta av sommaren. Det var ändå skönt att skriva om det priva
ta men jag ser fram emot sommaren. Har nyss varit ute med Pontus, 5 mån. Han är mycket energisk men också tillgiven och börjar kunna gå fint i koppel. Hoppas du får en fin fortsättning på sommaren. kram

http://kajsastina.blogspot.com

 
Anneli

Anneli

29 juni 2016 20:54

Bra att du inte bryr dig, det ska man inte göra för hon är sjuk o hon kommer inte att sluta. Hon skapar alltid nya profiler på facebook samt bland bloggarna. Hon är tragisk.

Hoppas ni hade trevlig.. Om du har solen hos dig får du gärna dela med dig lite =)

Du får gärna lägga ut nån bild på Mia, hon är så söt. Jag sakar Teddy så mycket.

Ha en fin kväll, dröm sött kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid-Kristin - 20 januari 2020 20:32

    Längesedan jag var inne på min blogg.Här kommer lite bilder från åren som gått.     Jag är mest inne på Instagram, där mitt konto är  Km 1949. Har inget Facebook.     Jag önskar Ett Gott Nytt År! 2020.      Mvh:Ingrid-Kristin   ...

Av Ingrid-Kristin - 7 juni 2018 21:25


                  Önskar er alla en underbar sommar.                                          Mvh:Ingrid ...

Av Ingrid-Kristin - 20 december 2017 22:28


  Önskar er alla en "Fridfull Julhelg"                                                                                             Mvh:Ingrid ...

Av Ingrid-Kristin - 12 november 2017 21:28


                                                              
       Mvh: Ingrid ...

Av Ingrid-Kristin - 26 maj 2017 13:32


  Önskar er alla bloggvänner en riktig skön                              sommar.                                                        Mvh:Ingrid ...

Skapa flashcards