Alla inlägg den 21 augusti 2014

Av Ingrid-Kristin - 21 augusti 2014 17:55

 

 

 

Jag fick ett fästingbett för ungefär 2 månader sedan.

 

Har varit hos distrikssköterskan och visat upp detta,

 

innan vi reste till Öland i somras.Det var ganska så

 

rött och irriterat,men hon tyckte att jag kunde avvakta.

 

Jag har själv haft koll på detta märke varje morgon då

 

jag duschat och på kvällarna. Men idag på morgonen

 

tyckte jag att det plötsligt blivit rödare under armen,

 

och en röd ring runtom.Jag ringer till vårdcentralen,

 

och får en akut tid kl:14:30.Enligt läkaren såg det ut

 

som Borelia,så jag fick tagit blodprov,och utskrivet

 

antibiotika "Doxycyklin 100mg i 15 dagar.

 

Hua mig för dessa otäckingar.

 

               

                               Kram:Ingrid

Ovido - Quiz & Flashcards