Direktlänk till inlägg 22 april 2015

Malvablommor.

Av Ingrid-Kristin - 22 april 2015 11:07

 

 

Skönaste månaden heter Maj!

 

Snart är den här.Månaden när jag aldrig vill

 

lämna Sverige,huset och trädgården.

 

Månaden med det somriga namnet Maj,som

 

får mig att se alla tokglada kor springa ut på vårbete.

 

 

Så lika de är oss våryra människor när vi

 

skyndar oss ut i naturen.Ut till picknicken i skogen,

 

och promenaderna i vitsippsbacken.Det är ju nu

 

naturen vaknar till liv och vi med den.

 

Idag har jag sått "Malvafrö",på innealtanen,för ett par

 

år sedan då blommade Malvan så här fint (se foto).

 

Önskar er alla en fin vårvecka.

 

                                             Mvh:Ingrid

 

                                       

 

 

 
 
Annika

Annika

23 april 2015 20:00

Hurra för Maj och våren. Visst blir man som korna på grönbete. Känns så härligt att vi nu har hela sommaren framför oss.
Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Eleonor

Eleonor

23 april 2015 21:12

Helt underbart
Ja det är faktiskt så att våren egentligen är så enormt mycket finare än sommaren. Semestern borde utökas till vår- sommar och julsemester!!
Kramis

http://surridurr.wordpress.com

 
MiaMIaMIa

MiaMIaMIa

27 april 2015 03:37

Kika gärna in och läs min blogg vetja!

miamiamia.bloggplatsen.se

Vi är en familj som är inne på tredje tävlingsåret. Vi startade med sporten hösten 2012. Vi har 6 hundar som vi träna och tävla i barmark tillsammans hittills.

Är en familj med ett stort hundintresse. Vårt liv kretsar kring våra 6 hundar. Vi tycker att det är en rolig sport att hålla på med på fritiden. Det gyna hälsa m.m

Hundintressen har jag haft sedan jag var barn. Det är det jag älska att göra på fritiden. Hundarna förgyller min vardag. Som kretsar en hel del kring våra hundar.

Jag är född – 1970. Lever med min man och våra två barn och våra 6 hundarna. Hundarna är vårt liv. Utan dessa underbara varelser vore inte livet ett liv.

Min bror kom in på ett bananskal ler. Det tycker vi att det är roligt. Så han har ett intresse tillsammans med oss.

Vi har en stuga uppe i Sälen som vi bruka tillbringa mycker tid. Både sommar och vinter, På vinter kör vi mycker med hundar med släde så mycker vi kan då. På sommaren kör vi mycker kickback och cykel m.m

Mitt andra intresse är ridsport. Jag rider två gånger i veckan. Jag tävlar i hoppning och dressyr m.m Är nöjd med mina palcerningar. Har ridet sedan jag var barn. Kommer fortfarande att rida och tävla om hälsa tillåter detta.

På min fritid så håller jag på för det mesta med våra hundarna och hästarna.

Jag har en sysselsättning genom kommunens psykatrin är där mindre halv tid.
Det passa mig utmärkt att har det så.
Så jag har fullt upp ändå m.m

Sedan är det min familj som jag tillbringa mycker tid med tillsammans också.

Har det till godo!

Läs min blogg vetja !

miamiamia.bloggplatsen.se

Jag skriver om våra tävlingar med våra hundar, om allt m.m

Skriv vad ni tycker m.m Jag tåler för det mesta !

Vad tycker ni om detta inlägg som jag har skrivet ?

Vad vill ni att jag ska skriva om m.m.?

/ Mia.

E-mail: mia2@home.se

Mobil:

http://miamiamia.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gun

27 april 2015 10:41

Maj infinner sig snart, enligt mitt tycke den vackraste månaden av alla, just nu beundrar jag alla magnoliaträd som står i full blom..

 
tremissar

tremissar

27 april 2015 18:01

Hej!
Vilka underbara malvablommor. Det är ett under att så små frön kan växa och bli så vackra. Jag tycker också att månaden maj är den finaste månaden. Synd, att den går så fort. Jag är ute mycket och för varje dag, upptäcker jag att det knoppas och växer ordentligt, ogräset också förstås. Kram från Inger

http://Inger Nilsson

 
linda

linda

27 april 2015 18:54

Det är inte många dagar kvar nu ...tills vi får sjunga in,, Sköna Maj underbart ,, det är fint på dagarna med solen ,,så man kan vara ute mycket samt motion ,, har kommit ganska bra igång nu,, Men den envisa hostan tar tid ,, Har hört att samtliga har samma problem.. Så man får acceptera det .. ha en fin kväll, Kramiz,, Linda,,

http://lindas-bloggjanubloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid-Kristin - 20 januari 2020 20:32

    Längesedan jag var inne på min blogg.Här kommer lite bilder från åren som gått.     Jag är mest inne på Instagram, där mitt konto är  Km 1949. Har inget Facebook.     Jag önskar Ett Gott Nytt År! 2020.      Mvh:Ingrid-Kristin   ...

Av Ingrid-Kristin - 7 juni 2018 21:25


                  Önskar er alla en underbar sommar.                                          Mvh:Ingrid ...

Av Ingrid-Kristin - 20 december 2017 22:28


  Önskar er alla en "Fridfull Julhelg"                                                                                             Mvh:Ingrid ...

Av Ingrid-Kristin - 12 november 2017 21:28


                                                              
       Mvh: Ingrid ...

Av Ingrid-Kristin - 26 maj 2017 13:32


  Önskar er alla bloggvänner en riktig skön                              sommar.                                                        Mvh:Ingrid ...

Skapa flashcards