Direktlänk till inlägg 21 oktober 2014

TANKAR I DESSA OROLIGA TIDER PÅ VÅR JORD.

Av Ingrid-Kristin - 21 oktober 2014 20:08

 


Vi har just så mycket religion,som det behövs

 

för att få oss människor att hata.

 

Men inte tillräckligt för att få oss att älska varandra.

 

         

                                                  
    Jonathan Swift

 

                             Kram:Ingrid

                                          

 

 

                       

 
 
Eleonor

Eleonor

21 oktober 2014 21:04

Ja du det där med religioner......
Har alltid tyckt och tycker fortfarande ..... mer utbildning till oss alla i hela världen. Lär oss att våga tänka självständigt, ifrågasätta osv. Är så övertygad om att med god utbildning minskar religionens makt över människor. Vilket är bra
Kramis

http://surridurr.wordpress.com

 
pearl1

pearl1

22 oktober 2014 10:22

Religioner, ja dessa har ställt till med elände genom historien...!!
Tillhör den skaran som säger att jag är ateist..! Ikke troende , men tror likväl på logiska grejor såsom naturen och dess kretslopp...
Tror jag har bägge fötterna stadigt på jorden, i rätt riktning...LoL..
Fötterna nedåt o huvét uppåt....Frågan i sig kan ju utvärderas i oändlighet o för min del bara ge huvébry..............

http://bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid-Kristin - 20 januari 2020 20:32

    Längesedan jag var inne på min blogg.Här kommer lite bilder från åren som gått.     Jag är mest inne på Instagram, där mitt konto är  Km 1949. Har inget Facebook.     Jag önskar Ett Gott Nytt År! 2020.      Mvh:Ingrid-Kristin   ...

Av Ingrid-Kristin - 7 juni 2018 21:25


                  Önskar er alla en underbar sommar.                                          Mvh:Ingrid ...

Av Ingrid-Kristin - 20 december 2017 22:28


  Önskar er alla en "Fridfull Julhelg"                                                                                             Mvh:Ingrid ...

Av Ingrid-Kristin - 12 november 2017 21:28


                                                              
       Mvh: Ingrid ...

Av Ingrid-Kristin - 26 maj 2017 13:32


  Önskar er alla bloggvänner en riktig skön                              sommar.                                                        Mvh:Ingrid ...

Ovido - Quiz & Flashcards