Direktlänk till inlägg 14 oktober 2014

TILL VARMARE LAND

Av Ingrid-Kristin - 14 oktober 2014 16:59

 


Tusentals Tranor flög förbi här idag.Ett underbart

 

skådespel på himlen.De flyger nu ner till ett varmare

 

land.Igår fanns det ca:10 000 Tranor kvar vid

 

Hornborgasjön.Den som är intresserad kan googla

 

på transtatistiken och se webbkamera över sjön.

 

Ett underbart väder har vi haft idag,varit ute i

 

trädgården och krattat bort en massa Eklöv,och fler

 

lär det bli,när vi får minusgrader.

 

                     

                              Mvh:Ingrid


 
 
pearl1

pearl1

15 oktober 2014 10:04

Hej... Ja, nu blir det bara att vänta tills de återvänder i vår....
Vår ek släpper inte de sista löven förren till våren. Däremot har vi 2 lönnar.. Du milde tid vad löv......!!
Ha en bra mittimellanhöstdag.....Kram

http://bloggplatsen.se

 
Eleonor

Eleonor

15 oktober 2014 23:38

Vi hade också några ekar på tomten. Det var svårt att få de löven att förmultna. Vi körde över löven med gräsklipparen så att de klipptes till små bitar, så det gick fortare.
Kramis

http://surridurr.wordpress.com

 
Ulla

Ulla

16 oktober 2014 11:37

Så vackert att se fåglarna som reser hem över vintrrn. Jag gillar hösten. Omgivningen idag är luddigt gråblå och jag inbillar mig att jag lindar in mig i den. Hoppas att allt är väl med dig. Mitt bloggandr är sparsamt men försöker hålla kontakten med några bloggvänner, däribland dig. Ska om en stund gå och testa en massagefåtölj och sedan ska jag försöka duscha katten!!! Ha en skön helg! kram

http://:kajsastinablogspot.com

 
Ingen bild

Gun

17 oktober 2014 03:33

Lite vemodigt är det då fåglarna drar iväg söderut men innan man vet ordet av är det vår igen..

 
 linda

linda

17 oktober 2014 22:06

Tittar in & säger God Natt , fortfarande tungt ,, det tar tid att läka,, Kramiz Linda

http://lindas-bloggjanu.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid-Kristin - 20 januari 2020 20:32

    Längesedan jag var inne på min blogg.Här kommer lite bilder från åren som gått.     Jag är mest inne på Instagram, där mitt konto är  Km 1949. Har inget Facebook.     Jag önskar Ett Gott Nytt År! 2020.      Mvh:Ingrid-Kristin   ...

Av Ingrid-Kristin - 7 juni 2018 21:25


                  Önskar er alla en underbar sommar.                                          Mvh:Ingrid ...

Av Ingrid-Kristin - 20 december 2017 22:28


  Önskar er alla en "Fridfull Julhelg"                                                                                             Mvh:Ingrid ...

Av Ingrid-Kristin - 12 november 2017 21:28


                                                              
       Mvh: Ingrid ...

Av Ingrid-Kristin - 26 maj 2017 13:32


  Önskar er alla bloggvänner en riktig skön                              sommar.                                                        Mvh:Ingrid ...

Skapa flashcards