Alla inlägg under augusti 2014

Av Ingrid-Kristin - 17 augusti 2014 13:36

 

 

Min mamma fyller 99 år imorgon Måndag 18 augusti.

 

Så jag har fullt upp idag,har bakat bullar,förberett tre

 

jordgubbstårtor,bara att garnera imorgon.Tänkte

 

bjuda personal o boende på mammas avd också.

 

Idag ösregnar det här,perfekt väder att baka i.

 

Min dotter kommer hit senare ikväll,då vi skall

 

hjälpas åt imorgon med födelsedagen.

 

 

                                       Kram:Ingrid

 

 

 

 

Av Ingrid-Kristin - 11 augusti 2014 13:34

 



Har börjat att äta våra färdiga "Gula Tomater",

 

de innehåller mer vitaminer och antioxidanter

 

än de röda tomaterna,och jag tycker att smaken är

 

något mer fyllig,mildare.Gula tomater är också bra

 

för de som är allergiska mot de röda,eftersom de

 

saknar färgämnet Lycopen.

 

Solen skiner här idag,något blåsigt,lagom värme +21gr.

 

 

                              Mvh:Ingrid

Av Ingrid-Kristin - 7 augusti 2014 21:01

 



En promenad idag vid "Båtabacken".Våra vänner rest

 

vidare till Jämtland.Känns alltid tomt inom en

 

när man skall ta avsked.

 

Jag har varit så ledsen idag,saknar vår lilla Nellie så

 

oerhört mycket.Det känns så fruktansvärt tomt inom en.

 

Det är nu 9 veckor sedan hon somnade in.

 

Svårt att riktigt beskriva denna saknad, för

 

de som aldrig haft något djur.Jag vet att livet måste

 

gå vidare,och det gör det också .Får försöka tänka på

 

alla de fina o roliga stunder som hon har gett oss.

 

Men det finns ingen längre som möter oss vid dörren

 

när vi kommer hem,med en sådan glädje.

 

Har suttit ute en stund i trädgården ikväll,så skönt

 

väder med +19gr.Mycket lättare att somna nu.

 

 

                                 Kram:Ingrid

 

 

 

 

 



Av Ingrid-Kristin - 3 augusti 2014 14:44

 


Imorgon Måndag,får vi besök ifrån Österrike.

 

Denna lilla by som heter Maria Alm,ligger i Kärnten.

 

Vi brukade alltid bo här på 80-90 talet,då vi besökte

 

Österrike ,för vandring i Alperna,och på vintern blev

 

det skidåkning.Det var tider det med mycket

 

joddlarmusik,härliga oförglömliga minnen.

 

Jag kommer att vara ledig från bloggen ett tag.

 

Önskar er alla en fin vecka.

 

                                         Kram:Ingrid

 

 

 

 

Av Ingrid-Kristin - 2 augusti 2014 21:59

 


Har haft ett par fina dagar ,tillsammans med min

 

bästa vän o familj. Vi var i Borgholm,och

 

Köpmansvik,mycket varmt med hög luftfuktighet,

 

åskat två nätter i rad,så jag har inte sovit så  bra.

 

Alltid roligt att komma bort ifrån det vardagliga.

 

Tyvärr så springer tiden iväg så fort,man hinner inte

 

riktigt med allt man vill se.Får bli en längre

 

vistelse nästa gång vi besöker Öland.

 

 

                                     Mvh:Ingrid

 

 

 

 

 

                                 

 

 

Skapa flashcards