Direktlänk till inlägg 27 augusti 2014

SVAMP PLOCKNING.

Av Ingrid-Kristin - 27 augusti 2014 15:26

 



Nu äntligen skall vi ut imorgon och plocka svamp,

 

jag har idag varit och köppt mig ett par nya,

 

gummistövlar,man skall vara försiktig,när man är

 

ute i skogen så man inte trampar på någon huggorm.

 

Hua mig,läste om en kvinna som hade varit ute i

 

skogen och trampat i ett huggormsbo,hon hade

 

bara haft sandaler på sig,och det gäller att

 

"Tänka efter Före".

 

Idag har vi ett underbart soligt väder.

 

 

                                   Kram:Ingrid

 

 
 
Ulla

Ulla

27 augusti 2014 20:01

Vi har samma väder här och dagen har varit fin. Kul med svampplockning. Själv har jag köpt litet kantaeller Ska just göra en kvällsmacka med svamp o lök på. Ha det gott! kram

http://:kajsastinablogspot.com

 
terriermatte

terriermatte

28 augusti 2014 11:09

Hejsan vännen.
Gott med svamp men tyvärr är inte min man så glad i det så vi äter det inte så ofta. klokt av dig av att ha gummistövlar i skogen. Jag läste om den damen också och det fick mig att inse hur viktigt det är med gummistövlar i skogen. Sköt om er alla och ha en bra dag.
Kramar ifrån Marina och bebbarna

http://terriermatte.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

pearl1

28 augusti 2014 14:00

Hej...Härligt med svamp och jättekul att leta efter dem o hitta.....

 
 linda

linda

28 augusti 2014 17:24

Önskar dig en fin helg,, hoppas svamp plockningen gav resutat ,, jag har kvar kantareller ,, men de är inte lika goda från frysen,, Ska ta med Tess ut i skogen kanske,, Kramiz,, Linda,,

http://lindas-bloggjanu.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gun

28 augusti 2014 18:14

Också här i Sveriges sydligaste stad har vi kanonväder. Mycket svampar som bloggbilder nu, älskar att plocka svamp, men här är ju inga skogar,tyvärr...

 
Eleonor

Eleonor

28 augusti 2014 20:30

Fy fasen för att trampa i ett ormbo!!! Hur gick det för henne? Många ormbett?
Hur gick det med svampplockningen då?
Kramis

http://surridurr,bloggplatsen.se

 
Eleonor

Eleonor

28 augusti 2014 22:44

Har även blogg på surridurr.wordpress.com. Kommer att använda den mer eftersom den har mer funktionaliteter mer likt bloggspace. Från den bloggen ser jag genast alla inlägg bloggvännerna gjort, oavsett vilken blogg de använder. Ber dig därför att på din länk till mig ändra adressen till: surridurr.wordpress.com
Då kan vi fortsätta följa varandra
Kramis

http://surridurr.wordpress.com

 
Marita Jansson

Marita Jansson

30 augusti 2014 05:45

Hej. Gud vad jag har saknat mina vänner från bloggspace. Så jäkla trist att den gick under jorden. Jag har kollat runt på olika blogg o hemsidor, men inget har fastnat. Men till slut så hittade jag en på zoomin. Hade ju min blogg här på bloggplatsen men kände mig inte hemma här. Nu skulle jag vilja länka din sida till mig om det går bra? Ha de gott från före deta glittermj från bloggspace.

http://www.mittparadis.zoomin.se

 
Louise

Louise

3 september 2014 22:08

Vilken härlig bild på skogens skatter.
Jag har bara varit ute en gång men hittade ingenting. Hoppas hinna med några gånger till och gärna med lite resultat då ...
Kram

http://imitttankerum.wordpress.com

 
terriermatte

terriermatte

9 september 2014 12:59

Hejsan vännen.
Hoppas att allt är bra med dig saknar dig här på bloggen.
Kramar ifrån Marina och bebbarna

http://terriermatte.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid-Kristin - 20 januari 2020 20:32

    Längesedan jag var inne på min blogg.Här kommer lite bilder från åren som gått.     Jag är mest inne på Instagram, där mitt konto är  Km 1949. Har inget Facebook.     Jag önskar Ett Gott Nytt År! 2020.      Mvh:Ingrid-Kristin   ...

Av Ingrid-Kristin - 7 juni 2018 21:25


                  Önskar er alla en underbar sommar.                                          Mvh:Ingrid ...

Av Ingrid-Kristin - 20 december 2017 22:28


  Önskar er alla en "Fridfull Julhelg"                                                                                             Mvh:Ingrid ...

Av Ingrid-Kristin - 12 november 2017 21:28


                                                              
       Mvh: Ingrid ...

Av Ingrid-Kristin - 26 maj 2017 13:32


  Önskar er alla bloggvänner en riktig skön                              sommar.                                                        Mvh:Ingrid ...

Ovido - Quiz & Flashcards